Persondatapolitik

EU indfører nye persondataregler. De nye regler trådte i kraft fredag den 25. maj 2018 og betyder blandt andet, at vi skal have din tilladelse til, at vi opbevarer dine kontaktoplysninger.

Når du har oprettet en bruger hos os, er det nemmere for dig, hvis du ønsker at købe hos os igen. Hvis du fortsat ønsker, at vi opbevarer dine data, skal du ikke foretage dig noget. Såfremt du ikke ønsker, at vi opbevarer dine kontaktoplysninger, vil vi bede dig sende os en mail på:

afmeld@bridgewalking.dk, hvorefter vi sletter de oplysninger, vi har om dig.

Vi videregiver ikke dine oplysninger; og sletter dem automatisk efter 5 år, hvis din bruger har været inaktiv.

Du kan læse mere om Bridgewalkings privatlivspolitik nedenfor:

Bridgewalkings privatlivspolitik

1. Introduktion

Når du benytter bridgewalking.dk  behandler Bridgewalking som dataansvarlig dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning og i henhold til denne privatlivspolitik.

Du kan nedenfor læse nærmere om Bridgewalkings behandling af dine personoplysninger og bl.a. få svar på følgende:

  • Hvilke oplysninger indsamler vi om dig? (se punkt 2)
  • Hvorfor og hvordan anvender vi dine personoplysninger? (se punkt 3)
  • Hvilke rettigheder har du i den forbindelse? (se punkt 4)
  • Hvordan beskytter vi dinepersonoplysninger? (se punkt 5), og
  • Hvordan kontakter du os, hvis du ønsker at gøre dine rettigheder gældende? (se punkt 7 og 8).

2. Indsamling af dine personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Når du benytter vores platforme, f.eks. når du registrerer dig som kunde, opdaterer din profil, køber gavekort eller billetter – eller deltager i konkurrencer eller undersøgelser, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig.

Vi indsamler følgende oplysninger: Navn, adresse, e-mail, telefonnummer, IP-adresse, de mobile enheder, du anvender, betalingsoplysninger, dine køb på bridgewalking.dk,  informationer om din brug af og din færden på bridgewalking.dk.

Da vores services er afhængige af, at dine personoplysninger er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om eventuelle ændringer i dine personoplysninger. Du har altid mulighed for via din profil at opdatere din e-mailadresse og dit telefonnummer.

3. Behandling af dine personoplysninger

Formål

Vi indsamler og behandler oplysninger om dig for at kunne give dig en optimal kundeoplevelse og for at kunne:

  • Identificere dig som bruger,
  • Registrere dine køb,
  • Levere de services, du har anmodet om – herunder gavekort og billetter.
  • Kontakte dig via telefon eller e-mail, hvis din tur eksempelvis bliver aflyst.
  • Forbedre platformenes funktionalitet og vores service, produkter og tjenester,

Det juridiske grundlag for behandling af dine personoplysninger

Det juridiske grundlag for vores indsamling og behandling af navn, adresse, telefonnummer, betalingsoplysninger, køb på bridgewalking.dk  er  databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.

Vore legitime interesse er at kunne identificere dig som kunde, yde support  og kontakte dig, hvis din tur eksempelvis bliver aflyst.

Overførsel af dine personoplysninger til databehandlere

For at kunne levere vores services til dig, benytter vi os af en række samarbejdspartnere, som er databehandlere for Bridgewalking. De databehandlere, vi benytter, behandler udelukkende personoplysninger på vores vegne og anvender dem ikke til egne formål.

Vi sikrer, at vores databehandlere lever op til en høj standard for databeskyttelse og informationssikkerhed, og at de i øvrigt lever op til relevant lovgivning. Vi anvender kun databehandlere i Danmark, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Bridgewalking  benytter og overfører dine personoplysninger til følgende databehandlere, som behandler og opbevarer dine personoplysninger:  System- og hostingudbydere, Analysebureauer og Pengeinstitutter og udbydere af betalingsløsning til internethandel.

Videregivelse af dine personoplysninger

Bridgewalking videregiver ikke dine oplysninger.

Sletning af dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger så længe du ønsker at have en bruger hos Bridgewalking.dk. Har din bruger været inaktiv i 5 år, slettes dine oplysninger automatisk.

Hvis du meddeler os, at du ikke længere ønsker at være kunde, vil du med det samme blive slettet i vores system.

I forbindelse med gennemførelsen af et køb, kan du vælge at få dine betalingsoplysninger gemt. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Bridgewalkings  PCI-certificerede betalingsudbydere. Herfra kan de genanvendes ved køb på vores platforme. Når du anvender et betalingskort på vores platforme, er det kun betalingsudbyderen – og ikke Bridgewalking – som får adgang til dine oplysninger. Dette gælder både, når du køber billetter eller gavekort, og hvis du vælger at gemme dine kortoplysninger til senere brug. At bruge og gemme kortoplysninger til senere brug er derfor alene en sag mellem dig og betalingsudbyderen, selvom det sker, mens du benytter vores platforme.

4. Dine rettigheder

Du har efter persondatareglerne en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. Du kan se vores kontaktoplysninger nedenfor i punkt 8. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Ret til at få indsigt i dine personoplysninger

Du har altid ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor i punkt 8.

Ret til at få unøjagtige personoplysninger rettet eller slettet

Hvis de personoplysninger, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

Du kan altid selv rette dine stamoplysninger på din profil på bridgewalking.dk.

Ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine personoplysninger.

Udlevering af dine personoplysninger

Du har ret til at få overført de personoplysninger, du har stillet til rådighed for os.

5. Beskyttelse af dine personoplysninger

Vi har høje standarder for sikkerhed – også når det gælder beskyttelsen af dine personlige oplysninger. Derfor har vi en række interne procedurer og politikker, der sikrer, at vi lever op til vores høje sikkerhedsstandarder. Vi har gennemført tekniske og organisatoriske tiltag, der skal forhindre, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, tabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

6. Ændringer af privatlivspolitikken

7. Henvendelser og klageadgang

Har du spørgsmål til denne privatlivspolitik, eller ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, se punkt 4 ovenfor, herunder indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, anmodning om rettelse af fejl i dine oplysninger m.v., skal du skrive til os. Vores kontaktoplysninger finder du nedenfor i punkt 8.

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger påwww.datatilsynet.dk.

 

7. Kontaktoplysninger

Jonas Makram Benzarti

Digitaliseringskonsulent & Databeskyttelsesrådgiver

IT

Middelfart Kommune

Nytorv 9

5500 Middelfart

www.middelfart.dk

Telefon + 45 24 85 03 23